In de spotlight: onze collega Saskia

Wanneer je contact opneemt met Gevelbeheer Nederland, is de kans groot dat je Saskia tegenkomt. Sinds twee maanden versterkt Saskia ons Klant Contact Centrum (KCC). Hier functioneert ze als het visitekaartje van ons bedrijf: het eerste contact komt bij haar terecht! Wie Saskia is, dat kom je te weten in dit artikel!

Ervaring

Na het afronden van haar opleiding ‘sociaal pedagogisch werk’ startte Saskia haar carrière in de sociale sector. Na een aantal jaar in deze sector gewerkt te hebben, heeft Saskia de sociale sector achter zich gelaten en heeft voor het bedrijfsleven gekozen. Zo is GevelBeheer Nederland ook op haar pad gekomen en inmiddels werkt ze nu al twee maanden met volle enthousiasme op ons KCC.

Nieuwe uitdaging

In eerste instantie dacht Saskia dat de vacature KCC haar niet helemaal zou liggen, want het was wel anders dan wat ze hiervoor had gedaan. Na een positief gesprek besloot ze toch deze uitdaging aan te gaan, en het gevoel was wederzijds. “Wat je nog niet weet, leren we je. We geven je alle tijd om te leren. Gaat het te snel, dan kun je dat aangeven,” werd Saskia verteld vanuit Gevelbeheer.

Eerste indruk

“Vanaf dag één voelde ik me hier welkom. Ik werd ontvangen met slingers en een versierd bureau. Het team is heel hecht. Iedereen is bereid om elkaar te helpen en neemt de tijd voor je. Er wordt ook veel tijd besteed aan de inwerkperiode, waarin je de kans krijgt om iedereen te leren kennen. Daarna begin je rustig met het leren van de werkzaamheden door mee te kijken met collega’s. Als onderdeel van de inwerkperiode ga je zelfs een dagje mee met een monteur!”

Geen dag hetzelfde

“Ik begin mijn dag tussen 7:45-8:00. Zodra ik aankom, start ik de computer op, pak ik een bak koffie en maken we even kort een praatje. Daarna gaat iedereen aan de slag. De ochtend vliegt altijd voorbij. Tijdens de middagpauze maken we een wandeling. Eenmaal terug vliegt de middag ook snel voorbij. We werken hard, maar er is altijd ruimte voor een grapje.”

Technisch inzicht

“Ik vind de technische kant van het werk heel interessant. Voorheen dacht ik nooit na over hoe een kozijn in elkaar zit of welke scharnieren erin zitten. Nu let ik bij het binnenlopen van een gebouw juist op hoe de kozijnen in elkaar zitten.”

Werkflow onder de knie

“Ik krijg steeds meer grip op de basiswerkzaamheden. Ik ben begonnen met het invoeren van orders en het leren van de basissystemen. Ook het uitbellen heb ik opgepakt, en binnenkort ga ik ook inkomende oproepen beantwoorden. Ik word steeds beter in het beantwoorden van vragen, en dat geeft me echt motivatie!” aldus Saskia.